Kickbike Training

Vanaf eind 2016 is Karin begonnen met een Kickbike(step) training/cursus.

Wekelijks steppen wij met een groep op de Kickbike over de Veluwe. Het vertrekpunt is de Prins Maurits Kazerne in Ede.Na een korte introduktie en warming-up steppen wij iedere week diverse routes door de bossen en over de Ginkelse Heide.Steppen is voor jong en oud en ons belangrijkste doel is om uw conditie te verbeteren en er plezier aan te beleven.

Karin combineert het steppen met allerlei ofeningen onderweg en een korte Yoga sessie.

Voor meer informatie kunt u bellen naar Karin op nummer 06-15501606 of een mail sturen naar  info@veluwe-step.nl

Stepdagen(Les):

Maandag: 19.00 - 20.30 uur (vanf eind maart 2018)

Woensdag: 09.00 - 10.30 uur

Vrijdag: 09.00 - 10.30 uur

Wilt u weten wat het kost klik op Prijslijst.

 
24 Redenen om te steppen
 
1)  Steppen is geschikt voor jong en oud.
2)  Is minder belastend voor enkels, knieën en heupen dan bij hardlopen.
3)  Bij steppen komen nauwelijks blessures voor.
4)  Je kunt veel grotere afstand afleggen dan bij wandelen. Dus echt genieten van de wijde omgeving.
5)  Ideale sport om op gewicht te blijven of af te vallen.
6)  Met steppen krijg je een uistekend uithoudingsvermogen en longconditie.
7)  Steppen is een "total body sport", want je gebruikt heel veel spiergroepen.
8)  Steppen is een sociale sport, want je kunt onderweg gezellig met elkaar praten.
9)  Met steppen krijg je sterke been-, bil, rug- en buikspieren.
10) Steppen kun je zelf zo inspannend maken als je wilt.
11) Het calorieverbruik zit tussen fietsen en hardlopen.
12) Geen grote kosten voor speciale sportkleding of -schoenen.
13) Nauwelijks onderhoud en/of kosten aan de step.
14) Ook geschikt voor mensen met een hoger lichaamsgewicht.
15) Steppen kan op vrijwel alle ondergrond.
16) In alle seizoenen kan er gestept worden. Nat wegdek is geen probleem, zoals bij skaten/skeeleren.
17) In vergelijking met de fiets kun je heel makkelijk op- en afstappen. En een step ook heeft remmen.
18) Steppen is dus een veilige sport.
18) Steppen is niet moeilijk te leren. Het heeft een zéér eenvoudige techniek.
19) Goed voor de stress, want steppen is zeer ontspannend.
20) Bovendien is het een goeie training voor incidentele sporten zoals skiën of langlaufen.
21) Met steppen kun je heel goed aan je figuur werken.
22) Een step kun je ook gebruiken is het dagelijks leven ( als vervoermiddel ).
23) Steppen is leuk, ludiek. sportief en trendsettend.
24) Bewegen is gezond en met steppen doe je dat blessurevrij.